Pagina's

vrijdag 3 september 2010

The Fart Matrix

Vanmorgen werd ik tijdens het ontwaken begroet door een alom bekend lichaamsgeluid van mijn lief. Sinds onze relatie de tand des tijds heeft doorstaan, is dit geluid de romantische vervanger van de woorden "goedemorgen duifje" en "welterusten schat" geworden. Tijdens het omdraaien en rechttrekken van het dekbed volgt een volautomatische ontsnapping der darmgassen.

Mijn commentaar heeft een averechts effect. Daarom ben ik het geluid in de ochtend- en avondstilte gaan ana(a)lyseren. Deze zeer menselijke, maar onsmakelijke eigenschap bestaat niet alleen uit geluid. De Schepper heeft er een ander belangrijk component aan toegevoegd; de geur. Zodra je deze twee eigenschappen in een x- en y-as tegen elkaar afzet, ontstaat er een interessante matrix. De x-as representeert het geluid en de y-as de geur. Vervolgens ontstond een theorie waar menig wetenschapper bij verbleekt. Zo kwam ik tot de conclusie dat het linkergedeelte vooral aan vrouwen en het rechtergedeelte aan mannen is voorbehouden .

Aan de kant van ‘weinig geluid en weinig geur’, bevindt zich het damesachtige ‘windje’. De deftige dame uit "De Stratenmaker op Zee show" had hierop een giechelig abonnement. Neemt het geluid in kracht toe, dan volgt de mannelijke variant zijnde ‘de scheet’. Beide zijn een onaangename verstoring van de stilte, maar verder niets.

Neemt de geur, in tegenstelling tot het geluid, in kracht toe, dan hebben we te maken met de ronduit geniepige ‘meur’. Het stiekeme karakter van dit stinkbommetje, maakt 'm vrouwelijk (maar dat zal ik zelf uiteraard altijd ontkennen). Nadat de meur is herkent, heeft de veroorzaker zich vaak al uit de voeten gemaakt. En neem het van mij aan, de slaapkamer is hiervoor de minst ideale locatie.

De meur is echter totaal niet te vergelijken met de mannelijke variant, volledig rechts op de matrix. Zowel in geur als geluid is dit een ultieme krachtexplosie. Het betreft hier het fenomeen "ruft" en deze teistert sinds enige tijd mijn slaapkamer.

Welterusten schat! Goedemorgen duifje!


Geen opmerkingen: