Pagina's

maandag 30 augustus 2010

The Godfather

Volgens de Italiaanse krant "La Republica" is er een merkwaardig bloedbad aangericht, waarbij recent 17 mensen de dood vonden. Nu weet ik niet waar jij als eerste aan denkt bij een dergelijk bericht, maar een link naar de 'Casa Nostra' is volgens mij snel gelegd. In dit specifieke geval betreft het echter een stel heel bijzondere maffiosos.

Het lijkt erop dat een groep wraakzuchtige kabouters een ware vastgoed vendetta houdt in de bergen van Valtellina. Onder leiding van de inmiddels hoogbejaarde Don Spillebeen, die sinds kort wordt geadviseerd door zijn nieuwste Consiglieri Wesley, zijn in de afgelopen 10 dagen stelselmatig de ene na de andere onschuldige paddenstoelen- zoeker uit dit  gebied door de ‘Piccioti’ onder de groene zoden gewerkt.

Afgelopen weekend nog, overleed een nietsvermoedende 65 jarige vrouw na een val van zeker 40 meter in een ravijn. De media beweert dat ze roekeloos was en daardoor is uitgegleden, maar ik weet wel beter. Ze is gewoon geduwd en het zal me niets verbazen als onze Vlaamse, zogenaamd pacifistische, kindervriend Plop daar een handje bij geholpen heeft. In België lopen tenslotte wel meer dubieuze types rond.

Ik ben overigens wel blij dat ik nooit een Omèrta heb afgezworen, anders had ik jullie hierover natuurlijk nooit durven vertellen. En om heel eerlijk te zijn snap ik het ook wel. Want stel je voor dat ze mij van het dak boven mijn hoofd beroven, reken maar dat ik daar bloeddorstig van zou worden.

I’ll make you an offer you can’t refuse; met allebei je beentjes hopla in de lucht!

Paddenstoelen-zoeken-Italie-levensgevaarlijk

Geen opmerkingen: