Pagina's

vrijdag 20 augustus 2010

Slingers

Eens in de zoveel tijd ga ik, voor de broodnodige ontspanning, naar de sauna. Heerlijk een dagje helemaal niets, alleen een beetje Scandinavisch lief zijn voor mezelf. De ene keer doe ik dat met mijn moeder, de andere keer met een vriendin. Met mijn moeder bezoek ik een speciale 'damesdag', maar mijn vriendin en ik hebben geen voorkeur. Met haar ga ik dus ook naar de gemengde variant, oftewel dagen waarop 'de slingers' uithangen.


Naast relaxen zijn wij ook altijd even bezig met een klein vergelijkend warenonderzoek. Door onze (overigens discreet uitgevoerde) KEMA-keur weten wij dat er gerechtigheid bestaat. De tand des tijds heeft op dames- èn herenlijven exact dezelfde invloed. Na verloop van tijd treedt bij iedereen de zwaartekracht in werking en wijst alles meer in zuidelijke richting. Dit experiment heeft overigens ook aangetoond, dat wijzelf zonder cadeaupapier nog best leuke presentjes zijn. Een geruststellende gedachte.


De gecombineerde dagen worden ook regelmatig door (echt)paren bezocht. Eén stel hadden we vanaf binnenkomst in de smiezen; een koppel van middelbare leeftijd. De dame was een blozende en van alle vrouwelijke rondingen voorziene Natural Beauty. Haar gezichtsuitdrukking trof ons in het bijzonder, de "Joi de Vivre" spetterde werkelijk van haar af. Haar man, 'n ogenschijnlijk sikkeneurige grijze heer, liep telkens schuin een stapje achter haar. De combinatie verbaasde ons.


De surprise werd uitgepakt op het moment dat de heer volledig in ons beeld verscheen. Even waren mijn vriendin en ik met stomheid geslagen. Deze man was, in ontspannen 'tenue', in het bezit van werkelijk een enorme feestneus.Benijdenswaardig begroetten we de dame met een vriendelijk knikje.


Lang zal zij leven in de Gloria!!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Maagd in blogland, las ik op Twitter. Wel een heel verrassende....je schrijft leuk. Succes, ik denk dat je binnen no time een schare fans hebt als je zo door blijft gaan.

Anoniem zei

Wat ben je toch een leuk! Ik zie het helemaal voor me. Dikke zoen -x- Nataschja

Anoniem zei

Regelmatig slingers in mijn zwembad dus ik vergelijk nu ook...... Nog geen grote feestneus gezien wegens aanwezigheid van één antieke slinger!
Blijf je voortaan volgen geniet ervan. Dikke zoen, Carla (en Geurt natuurlijk)