Pagina's

zaterdag 25 september 2010

Koning, Keizer, Admiraal

Ik heb, als werkende moeder, structureel tijd tekort. Dagen van 48-uur staan daarom bovenaan mijn verlanglijstje. Daarnaast vragen het huishouden èn een zorgvuldig bijgehouden voorraadkast een welhaast bovennatuurlijke vorm van expertise. Omdat deze mij absoluut ontbreekt, staan mijn huisgenoten nog wel eens voor verrassingen.

Een 'weeskind' dat vaak aan mijn aandacht ontsnapt is het toiletpapier. Het gebeurt dan ook regelmatig dat men, net nà het cruciale moment, ontdekt dat er geen voorraad meer in huis is. Dan is het dus tijd voor flexibiliteit! Zo weten wij inmiddels feilloos, dat een velletje keukenrol, een servetje of papieren zakdoekje voor één keer uitstekende vervangers zijn. Kranten zijn, wegens vlekgevoeligheid, helaas afgekeurd.

Vervelender wordt het, als de ontdekking wordt gedaan als de winkels gesloten zijn. Meestal is dan ook nog iedereen thuis en wordt er dus veel vaker gebruik gemaakt van het kleinste kamertje. De te overbruggen tijd is vervolgens ook groter, waardoor de alternatieve bronnen sneller opdrogen.

Dan komt het dus aan op ons pure improvisatietalent! En daaraan hebben wij gelukkig in dit huisgezin geen gebrek. Mocht je ooit zonder het bewuste roze papier komen te zitten, neem dan van ons aan, dat naast eerder genoemde alternatieven, een wattenbolletje (lekker zacht), een hygiënisch keukendoekje (tevens ontsmettend) of een washand (fijn ouderwets) ook uitstekend dienst doen!

Voorkomen blijft altijd beter dan genezen.

Denk daarom niet bij het laatste vel: "Wie na mij komt, die redt zich wel!" .

Geen opmerkingen: