Pagina's

vrijdag 12 augustus 2011

Vakantiedialoog

Om 05:00 ’s ochtends in de auto onderweg naar het vakantieadres:

A: Shit! Er brandt ineens een oranje lampje in het dashboard, wat betekent dat?
B: Weet ik veel, ik heb die auto maar net een paar weken…
A: En dan ga je me nu vertellen dat je niet eerst het instructieboekje hebt gelezen?
B: Nee, je kent mij toch? Ik stap in en rijd weg en dan zie ik wel weer verder.
A: Lekker makkelijk, en wat nu?
B: Nou, het zal niet vast zo ernstig zijn, die auto is net nieuw.
A: Maar we moeten nog 1.250 km. en straks staan we met pech langs de snelweg.
B: Zit niet zo te stressen man, dan bellen we toch gewoon de routeservice!
A: Ja, wat koop ik voor die onzin! Jij had je gewoon wat beter moeten voorbereiden.
B: Heb ik het weer gedaan! Ik lees nooit instructieboekjes… dat is meer jouw ding.
A: Iemand zal dat moeten doen hè...
B: Waarom heb je dat deze keer niet gedaan dan?
A: Omdat die auto net nieuw is en ik daar nog geen tijd voor heb gehad.
B: Nou, ik dus ook niet!

Stilte

A: Het lampje blijft maar branden.
B: En met een beetje pech blijft het tot onze eindbestemming branden.
A: Als we daar überhaupt ooit aankomen…
B: Oké… stop maar even bij de volgende parkeerplaats, dan ga ik het wel nakijken.
A: Heb je het instructieboekje bij de hand dan?
B: Ja, ik ben ook weer niet zo stom, dat ik dat boekje thuis laat liggen.
A: Nou, dat valt me dan weer reuze mee van je.

Ergens op een donkere parkeerplaats:

A: En heb je het al gevonden?
B: Nee, ik ben aan het zoeken, ik lees hier dat het lampje twee kleuren kan hebben.
A: Oh, en wat betekent dat dan?
B: Rood is voor ernstige gebreken en oranje voor minder ernstige, het valt dus mee.
A: Maar voor hetzelfde geld wordt dat lampje straks wèl rood en dan?
B: Aha, hier heb ik het! Er hoort een melding in je dashboard te verschijnen
A: Ik zie helemaal niets!
B: Ergens bij ‘memory’...
A: Ik zie nog steeds helemaal niets, ook geen ‘memory’.
B: Je moet ergens op duwen.
A: Waar dan?
B: Ja, hoe moet ik dat weten? Ik heb dit toch ook nog niet eerder bij de staart gehad!
A: &*#^%$#! Ik ga wel weer rijden en dan zie ik het wel.
B: Je moet je niet zo ontzettend druk maken...
A: Ja, jij hebt makkelijk kletsen, jij maakt je nergens druk over.
B: Dat is niet waar, nu zit je gewoon te overdrijven.

Dodelijke stilte.

A: Oh, volgens mij heb ik dat ‘memory’ knopje nu gevonden!
B: Fijn! En wat staat daar?
A: "Ruitenwisservloeistof op".

Geen opmerkingen: